FAQ

Wie zijn wij?
iVOX is een online onderzoeksbureau dat sinds 2004 gespecialiseerd is in marktonderzoek via internet.
iVOX voert onderzoek uit via vragenlijsten, focusgroepen, communities en maakt interactieve applicaties zoals bijvoorbeeld de Stem van Vlaanderen. We zijn gevestigd aan de Vaartkom in Leuven.

Waarom krijg ik e-mails van iVOX?
iVOX verstuurt enkel e-mails naar mensen die zich hebben ingeschreven in het iVOX Panel. Zij worden regelmatig via e-mail uitgenodigd om deel te nemen aan onderzoeken. Afhankelijk van jouw profiel sturen wij je gemiddeld één e-mail per week met het verzoek om mee te werken aan een onderzoek. Je bent nergens toe verplicht en bepaalt zelf of je mee wil werken. Wanneer je wil, kan je je ook weer automatisch uitschrijven als panellid.

Hoe kan ik mijn mening geven bij iVOX onderzoeken?
Enkel mensen die ingeschreven zijn in het iVOX panel kunnen meedoen aan onze onderzoeken. Om aan te sluiten bij het iVOX Panel, kan je je online aanmelden. We vragen je dan enkele basisgegevens (geslacht, leeftijd,…) in te vullen. Deze hebben we nodig om te bepalen voor welke onderzoeken je in aanmerking komt.
Je kiest een wachtwoord waarmee je achteraf je gegevens aan kan passen of je uit kan schrijven. . Dit wachtwoord heb je verder niet nodig om deel te kunnen nemen aan de studies. Na aanmelding ontvang je een bevestigingsmail, zodat je registratie voltooid kan worden. van zodra je in deze mail op de bevestigingslink klikt, ben je lid van het iVOX Panel en mag je spoedig je eerste onderzoek in je mailbox verwachten.
Klaar om jouw mening te geven? Klik dan hier om in te schrijven!

Ik ben lid van het iVOX Panel en ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
U kan een nieuw wachtwoord hier aanvragen: http://www.ivoxpanel.be/wijzigen. Opgelet! Je hebt dit wachtwoord enkel nodig om je gegevens te wijzigen. Meedoen met onderzoeken kan u steeds doen door te klikken op de link in de uitnodigingsmails die we u verzenden.

Kan ik zelf kiezen aan welke onderzoeken ik deelneem?
Om er voor te zorgen dat alle resultaten representatief zijn kan je enkel deelnemen als je een uitnodiging via mail hebt gekregen. Voor elk onderzoek wordt op basis van de noden door middel van selectie een representatief staal van de bevolking gemaakt uit het iVOX Panel.

Is registreren gratis?
Registratie bij iVOX Panel is volkomen gratis. In tegenstelling zelfs, door middel van deelnames aan onze onderzoeken steeds maak je kans op mooie prijzen. In elke uitnodigingsmail wordt steeds duidelijk vermeld op welke prijs je voor dat onderzoek kan winnen. Winnaars van een prijs worden persoonlijk via mail gecontacteerd. De lijst met winnaars wordt steeds op onze website vermeld.

Waarom zou ik deelnemen aan iVOX onderzoeken?
Door deel te nemen aan onze onderzoeken kan je je mening geven over een waaier aan diverse onderwerpen. Samen met de 150.000 andere Belgen die geregistreerd zijn in het iVOX Panel krijg je zo de kans om als eerste nieuwe producten of ideeën te zien en te beoordelen. Daarnaast maakt jouw mening van vandaag vaak het nieuws van morgen!

Wat als ik niet wil of kan deelnemen?
Deelnemen is steeds vrijblijvend. Elke e-mailuitnodiging bevat een link waarmee je kan aangeven dat je niet wenst deel te nemen aan één bepaald onderzoek. Je zal dan geen herinneringen meer ontvangen voor dat specifieke onderzoek. Dit heeft verder geen effect op de mogelijkheid om deel te nemen aan toekomstige onderzoeken.

Zal iVOX proberen me dingen te verkopen of reclame toesturen?
Nee, de onderzoeken van iVOX worden niet gebruikt om producten te verkopen of aan te prijzen. Je zal ook geen reclame- of promotiemateriaal ontvangen naar aanleiding van je deelname aan de iVOX onderzoeken. Indien iVOX in het kader van een onderzoek dergelijke acties zou ondernemen, om bijvoorbeeld een nieuw product te testen, zal hier steeds expliciet je toestemming voor gevraagd worden.

Hoe kan ik deelnemen aan onderzoek?
Je hoeft hiervoor alleen maar de link te volgen die je in onze uitnodigingsmail vindt, zo kom je vanzelf op het onderzoek terecht.

Hoe lang duurt het om mee te doen aan een onderzoek?
Dat varieert van onderzoek tot onderzoek. In de uitnodigingsmail geven we echter al een indicatie van hoe lang we verwachten dat het onderzoek gaat duren. Afhankelijk van je antwoorden kan dit uiteraard een beetje korter of langer zijn. Ieder onderzoek bevat ook een voortgangsbalk waaraan u kan zien hoe ver u reeds bent in het onderzoek zelf.

Soms krijg ik na het invullen van enkele vragen de melding dat ik niet in aanmerking kom voor dat onderzoek. Waarom is dat?
Voor sommige onderzoeken is iVOX op zoek naar een specifieke doelgroep. In dat geval worden er eerst enkele vragen gesteld om uit te maken of je in aanmerking komt voor dat onderzoek. Mensen die niet tot de gezochte doelgroep behoren, krijgen indien mogelijk een alternatieve vragenlijst. Maar ook indien je niet tot de gezochte doelgroep behoort, maak je kans om te winnen. Hiervoor hoef je alleen maar de schiftingsvraag aan het einde in te vullen.

Wat als ik technische problemen ondervind bij het deelnemen aan onderzoeken, en hoe kan dit?
Als je technische problemen ervaart met een enquête, geef dit dan steeds door aan ons via survey@ivox.be of klik binnen de enquête op de link ‘technisch probleem melden’.
Foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben. Een screenshot van het probleem helpt ons vaak snel vooruit om de juiste oorzaak te vinden, dit mag je dus steeds meesturen. iVOX doet er alles aan om technische problemen te voorkomen. Indien ze toch optreden, is het net dankzij de feedback van de panelleden dat ze zo snel mogelijk verholpen kunnen worden.

Ik krijg een antivirus melding, hoe kan dit?
iVOX stelt alles in het werk om de vragenlijsten compatibel met alle anti-virussoftware uit te sturen. Uitzonderlijk kan na na een recente update van uw virus-software een iVOX enquête geblokkeerd worden. Dit is meestal maar tijdelijk, of kan je vermijden door het domein van onze surveys toe te voegen aan veilige afzenders binnen je antivrus-pakket. Bij elke technische moeilijkheid mag je echter altijd het team op de hoogte brengen via survey@ivox.be. Wij gaan dan meteen op zoek naar een oplossing.

Moet ik het onderzoek in één keer invullen?
Als je het onderzoek niet in één keer invult, kan je nogmaals op de link klikken in de uitnodigingsmail om verder te gaan vanaf de vraag waar je gestopt was. Indien dit om technische redenen niet mogelijk is, zal dit expliciet in de uitnodiging worden meegedeeld. Je gegevens worden bewaard iedere keer je op de verder knop drukt, je kan de volgende keer dus verder waar je gestopt bent. Het kan echter zijn dat in tussentijd de dataverzameling van het onderzoek werd afgerond, waardoor je de enquête niet verder kan vervolledigen. In dat geval kunnen we je mening niet meenemen in de resultaten van het onderzoek.

Waar zijn de iVOX onderzoeken gehost?
iVOX beschikt over twee onderzoeksplatformen: survey@ivox.be en ivox.socratos.net. Soms word je in het kader van internationale projecten of andere samenwerkingsverbanden afgeleid naar servers van derde partijen. Je kan deze onderzoeken herkennen aan de layout die verschilt van de standaard iVOX-huisstijl.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Via www.ivoxpanel.be/wijzigen kan je zowel je e-mailadres, je wachtwoord als je persoonlijke gegevens wijzigen.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen / wijzigen?
Via www.ivoxpanel.be/wijzigen kan je zowel je e-mailadres, je wachtwoord als je persoonlijke gegevens wijzigen.

Hoe kan ik mij uitschrijven?
Via www.ivoxpanel.be/wijzigen kan je je uitschrijven uit het iVOX Panel. De uitschrijving wordt binnen de week verwerkt. Uitzonderlijk kan je nog een herinnering ontvangen voor een lopend of voorgeprogrammeerd onderzoek. Je kan je ook uitschrijven via de link onderaan elke uitnodigingsmail.

Wat gebeurt er met de informatie die ik heb ingevuld toen ik me aanmeldde?
Alle profielinformatie is opgeslagen op een veilige server die alleen iVOX gebruikt om leden, die voldoen aan bepaalde criteria, uit te nodigen om deel te nemen aan onderzoek. iVOX levert enkel anonieme onderzoeksresultaten op aan derde partijen. De informatie die je opgeeft, wordt nooit op persoonsniveau verkocht of gebruikt voor commerciële doeleinden. Al jouw gegevens worden steeds anoniem verwerkt. Er wordt nooit verwacht dat je een product of dienst koopt, en bedrijven zullen geen contact met jou opnemen naar aanleiding van je deelname aan de iVOX onderzoeken. Indien in het kader van een onderzoek dit toch noodzakelijk is, zal iVOX vooraf expliciet om je toestemming vragen, en dit eerst per mail.

Waarom krijg ik vragen over mijn leeftijd, inkomen en andere persoonlijke zaken?
Om wetenschappelijke resultaten te kunnen garanderen, is een weerspiegeling van de bevolking nodig. Deze gegevens worden enkel gebruikt voor statistische doeleinden en zijn belangrijk om juiste gegevens te verzamelen in kader van ons onderzoek.

Is mijn deelname anoniem?
De bescherming van de privacy is één van de belangrijkste fundamenten bij onze onderzoeken. iVOX is geregistreerd bij de Privacycommissie en we hebben dan ook een uitgebreide privacy verklaring:www.ivoxpanel.be/privacyverklaring.

Worden gegevens door gegeven aan derden?
iVOX is de exclusieve eigenaar van de verzamelde informatie en zal deze niet openbaar maken, verkopen, verhuren of delen met anderen op individueel niveau, anders dan beschreven in deze verklaring, zonder jouw expliciete toestemming. iVOX geeft geen gehoor aan verzoeken om de identiteit van respondenten of persoonlijke data openbaar te maken, tenzij zij daar rechtens toe verplicht is. Wij respecteren jouw privacy en zullen jouw gegevens niet voor andere doeleinden dan onderzoek gebruiken en niet aan derden ter beschikking stellen zonder uw toestemming. Uw antwoorden op vragen zullen nooit op persoonsniveau gerapporteerd worden en volstrekt anoniem behandeld worden. Zie ook onze uitgebreide privacyverklaring: www.ivoxpanel.be/privacyverklaring.

Hoe komt het dat ik vragen dien te beantwoorden die ik reeds heb beantwoord in een vorig onderzoek?
Sommige vragen zijn tijdsgebonden en dienen dus opnieuw bevraagd te worden. In sommige gevallen is het noodzakelijk vragen te herhalen om het verdere verloop van een vragenlijst te kunnen bepalen.

Wat doe ik als ik hetzelfde onderzoek via een andere weg ontvang?
Soms kan u bij onderzoeken waarvoor iVOX met andere partijen samenwerkt, via verschillende wegen een uitnodiging ontvangen voor een onderzoek. Het is de bedoeling dat u in dat geval slechts één maal deelneemt en dan kan u dit ook melden via survey@ivox.be.  

Waarom moet ik mijn e-mail adres niet opgeven voor elk onderzoek?
Bij de inschrijving in het panel, wordt aan elk lid een uniek ID toegekend. Op basis van dit ID kan iVOX steeds bepalen wie aan welke studie heeft deelgenomen. Daarom moet het e-mailadres niet opnieuw gevraagd worden. Het kan in zeer uitzonderlijke gevallen toch eens voorkomen dat u aan het einde van een onderzoek een e-mailadres moet achterlaten. In dat geval gaat het om een internationale studie waarbij er geen ID-koppeling mogelijk is. 

Met welke browser zijn de iVOX onderzoeken compatibel?
iVOX stelt alles in het werk om alle type browsers te ondersteunen. Onderzoeken worden op regelmatige basis getest in verschillende versies van browsers. Indien er toch een probleem optreedt, kan je dit melden via survey@ivox.be of door te klikken binnen de onderzoek op de link ‘technisch probleem melden’. 

Kan ik de iVOX vragenlijsten ook op mijn smartphone of tablet invullen?
Ja, dat is mogelijk. 

Wat als de link niet werkt?
Als de link niet werkt, gelieve deze dan te kopiëren uit de uitnodigingsmail en te plakken in de adresbalk van uw internet browser. Ondervind je nog steeds problemen? Gelieve dit dan te melden aan survey@ivox.be.  

Kan ik iets winnen als ik vrienden uitnodig om lid te worden van iVOX Panel?
Nee, iVOX beloont geen personen die nieuwe leden hebben aangebracht. Jouw vrienden worden na hun eventuele inschrijving wel uitgenodigd om mee te doen aan onze onderzoeken en maken dan eveneens kans om prijzen te winnen door deel te nemen aan onze onderzoeken.

Hoe kan ik contact opnemen met iVOX?
Meer informatie over het iVOX panel vind je op www.ivoxpanel.be. Eventuele vragen of opmerkingen kan je mailen naar survey@ivox.be. En met vragen over de verzending van de prijzen kan je terecht op winner@ivox.be.

Resultaten van de onderzoeken
De resultaten van onze onderzoeken verschijnen regelmatig in de media. Een overzicht van deze artikels vindt u op www.ivox.be/news.

Facebook & Twitter
U kan ons ook volgen op Facebook en Twitter.